Media Literacy Explorers, KA 205 Gençlik, Stratejik ortaklıklar, İyi uygulamaların değişimidir. Proje Başlangıç Tarihi: 2020-09-07 ve Proje Bitiş Tarihi: 2022-01-06 Toplam Proje Süresi: 16 aydır. Warszawska Izba Gospodarcza / Varşova Ticaret Odası (WIG), Polonya ve ortaklar Latvijas jauniesu attistibas centrs (LJAC), Letonya, ASOCIATIA SE POATE, Romanya ve Tokat Ekonomik Kalkınma ve Meslek Edindirme Derneği (TEKMED), Türkiye’dir.
” Medya Okuryazarlığı Kaşifleri ” 21.Yüzyıl Okuryazarlığı”nın bir parçası olarak eleştirel düşünme ve medya yeterliliklerini teşvik ederek gençlik çalışanlarının sosyal, demokratik ve kültürlerarası becerilere ulaşmalarına yardımcı olmayı ve Avrupalı gençleri, dijital dünyada gezinmek için gerekli olan kritik ve analitik becerilerle donatılacak.
Ana misyonumuz, 21. yüzyıl okuryazarlığı, özellikle de sadece sosyal güçlendirme ve kapsayıcılık için en önemli araçlar olarak kabul edilmeyen, aynı zamanda genç girişimciler için temel beceriler olarak görülen medya ve bilgi okuryazarlığı anlayışını geliştirmektir. Bilgi okuryazarlığı kazanarak, öğrencilerin toplumlarımızla ilgili küresel söylemleri anlamaları ve bunlara katkıda bulunmaları sağlanacaktır. Dahası, ilgili gençlik grupları medya okuryazarlığı kazanarak kendi hikayelerini ve fikirlerini nasıl paylaşacakları ve seslerini nasıl duyuracakları konusunda özel bilgiler edinecekler.
MLE projesi, 21. yüzyılın gençlerinin bilinçli vatandaşlar haline gelmesi için gerekli olan temel becerilere katkıda bulunur: eleştirel düşünme, kültürlerarası beceriler, sosyal konulara aktif katılım –
MLE projelerinde paylaşılan iyi uygulamalar ve metodoloji, yetkilendirmeyi teşvik edecektir. Eğitim müfredatı, gençlerin sadece medyayı anlamalarına ve analiz etmelerine yardımcı olmayacak, aynı zamanda onlara seslerini duyurma, hikayelerini birlikte oluşturma ve daha geniş Avrupa söylemine katılma ve Avrupa Gençliğinin geleceğini şekillendirme yöntemleri sunacaktır.